Schietvereniging de Korrel is opgericht op 20 september 1973, in het kleine plaatsje Espel in de Noordoostpolder. Er werd destijds geschoten in “De Ducdalf” de plaatselijke kroeg. Op de 9,5 meter langen banen werd fanatiek geschoten, maar helaas moesten deze banen wel elke avond weer worden afgebroken.
Toen de schietsportvereniging een mooi plekje kreeg aangeboden in Emmeloord werd dat aangepakt en zo verhuisde de Korrel naar de Espelerlaan / Meldestraat in Emmeloord. Er werden wedstrijden georganiseerd voor de landelijke grandprix en ook bijvoorbeeld Polderkampioenschappen en de bedrijvencompetitie.
De Korrel kreeg in 2004 bericht van de gemeente dat ze weer moesten verhuizen, door alle leden is hard gewerkt om geld bij elkaar te verzamelen. Het is in 2005 gelukt om nieuwbouw te realiseren aan de Wilgenlaan. Op een door de gemeente aangeboden stukje grond.
Het heeft veel zelf werkzaamheid geëist van alle leden maar het resultaat mag er wezen! Het gebouw waar de korrel nu in schiet is ingericht voor top prestaties!

Schietvereniging de Korrel is een schietsportvereniging die aangesloten is bij de KNSA (Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie). U kunt bij deze vereniging op de 11 banen met luchtgeweer en luchtpistool schieten. De Vereniging telt op dit moment rond de 40 leden. De vereniging beschikt over een eigen accommodatie met een gezellige kantine.
Gezelligheid en sportiviteit gaan hand in hand op onze vereniging, want laten we eerlijk zijn, alleen maar je trainingsserie of je serie voor de verenigingscompetitie schieten zonder gezelligheid is niet de bedoeling van een sportvereniging. De vaste schietavond is op dinsdag van 19.00 tot ongeveer 23.00. Ook word er een keer in het jaar een Grand Prix wedstrijd georganiseerd.

Waneer u vragen heeft over de schietsport, of als schutter met een technisch probleem zit. Kunt altijd contact opnemen met onze vereniging. Ook bent u van harte welkom om op de dinsdag avond langs te komen. De deskundigen zullen u dan te woord staan.